A drágább az olcsóbb

Szombat délutánra születésnapi buliba voltunk hivatalosak. Zsolti hívott meg a második találkozásunk alkalmával. Mivel csak 12 mil-re lakik, így elfogadtuk a meghívást és átugrottunk hozzájuk. Beírtam a GPS-be a címet és elindultunk.


Az üzemanyagszint elég alacsony volt, de a fedélzeti számítógép szerint megjárom vele az utat oda- vissza. Csak éppen nem egyeztetett a GPS-részleggel, ami 30 km-rel arrébb mondta, hogy: "Megérkeztél a célhoz!"

Persze nem tévedtünk el, csak megnéztünk olyan helyeket, amiket eddig még nem láttunk. 😂


Végül felhívtam Zsoltit, aki megadta a pontos koordinátákat.

Jó hangulatú volt a buli, újabb magyar családokkal ismerkedtünk meg.

Már nem szeretek sötétben vezetni, ezért 21:00-kor elindultunk hazafele. Persze a 30+30 km-es kerülő miatt nem lett volna elég az üzemanyag, ezért Jönköping-ben megálltam tankolni. A tank alján lötyögött még 1-2 liter nafta, így egy kicsit húzós lett a tankolás ára. A 48 liter gázolajért 1163 koronát fizettem. 24,23 SEK/ liter, ami átszámolva a legfrissebb MNB árfolyamon (32,2) 780,20 Ft literenként.

Kicsit morgolódva haladtunk az autópályán, mikor is megkértem Marcit, hogy nézze már meg, hogy Magyarországon mennyi a gázolaj ára jelenleg.  646 Ft. Otthon sík és egyenes terepen használom a kocsit és főleg hosszabb utakra. 6,8 literre jön ki az átlagfogyasztás. Itt girbegurba, lejtős-emelkedős, utánfutós, városi környezetben használom 5,3 literes átlagfogyasztással. 


Azért is, hogy megnyugodjak és ébren tartsam magam, csináltunk egy gyors számolást. 

6,8x646 = 4392,8, azaz egy kilométer otthon 43,92 forintból jön ki.

5,3x780 =  4134, azaz egy kilométer 41,34 forintból jön ki.

No comment.....

Még egy érdekesség:

Svédországban a 14-18 év közötti gyerekek vezethetnek "traktort", ami a legtöbb esetben egy 30 km/órára lekorlátozott személyautó. Mindaddig jó ötlet, amíg nem előtted megy egy hosszú záróvonalas szakaszon....




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása