Valami elindult, de Mi biztosan!

 Másfél hónapos csúszás után július 29-én reggel "maxra" felpakolva Mátéval elindultunk a telekre. Ausztria, Németország, Dánia, Svédország. 2300 km. Mivel Máténak friss a jogsija és ezért nem vontathat utánfutót 2 évig, így végig én vezettem. Ági és Marci kedden repül utánunk. A kocsi hátsó ülésén a család 3 heti ruhatára + utikaja hűtőtáskában. A csomagtartóban (a pótkerék helyén is!) szerszámok. A lakókocsi telepakolva szeggel, csavarral, létrával, és azokkal a szerszámokkal, ami a csomagtartóba nem fértek el. Vagyis fullosan. Számításaim szerint egy "pici" túlsúly van. 90 km/ óránál a lakókocsi kezd enyhén jobbra-balra sétálni mögöttem, így a maximum a 85 km/óra. Így mindenki megelőz. Napi 900 km-t tervezek 3 etapban, 4 órás ütemekkel.

Az osztrák határnál hosszú sor. Fél óra amíg tovább tudunk menni. Semmi papír, csak arra volt kíváncsi a láthatóan közelkeleti származású határőr, hogy hova megyünk. A Sweden-re csak intett..... 

A német határon nem kellett megállni sem.

Mivel ekkora tempónál nem kell az előzéssel, visszasorolással "kinlódnom" azt vettem észre, hogy nem is olyan fárasztó a vezetés. Főként, hogy a tempomat is besegít. A lakókocsi és a túlsúly miatt az Avensis a dupláját kéri üzemanyagból. 10,5 l a fogyasztás. Valamit valamiért. Belefutottunk néhány komolyabb stau-ba, de 30-40 percnél többet nem kellett várni egyiknél sem. Fő az optimizmus! :-)

Este már nem volt kedvem szállást keresni. Tankolás után kerestem volna egy parkolót zuhannyal, de vagy hely nem volt, vagy a zuhany hagyott "némi" kívánni valót maga után. Így aztán én a kocsiban, Máté a lakókocsi egyik szegletében próbált aludni egy erdőszéli parkolóban. Hajnalban indultunk tovább.

A második nap is eseménytelenül telt. A német-dán határon a dán határőr unottan intett, hogy haladjunk, ne tartsuk fel a sort. Persze a tripla fekvőrendőrön nem lehetett csak úgy átszáguldani. A másik oldalon egy géppisztolyos katona beszélgetett unottan egy másik határőrrel...

A második 900 km-nek Odense-ben lett vége. Kajáltunk egy Mekiben ami mellett egy benzinkút is volt, így a kocsi is jól lakott. Mivel elég forgalmas volt a környék, kerestünk egy nyugodtabb helyet. Az IKEA parkoló közepe jónak látszott. Máté a rollerral elment felfedezni a környéket, meg a haverokkal "baromkodni" fecetime-on. Én befészkeltem magam a lakókocsiba. Hajnalban égtelen rikácsolásra ébredtem. A dán galambok. Olyanok mint nálunk, csak fehérek, nagyobbak és sirálynak hívják őket. Az éjszakai bulizók által szétszórt kaján veszekedtek. Kár volt. Akkora kupleráj volt a környéken, hogy mindegyik degeszre tudta volna tömni magát. 

Egy érdekesség a dán forgalomszervezésről: A kereszteződésekben minden lámpa piros volt. A rendszer érzékelte, hogy honnan merre halad a forgalom és átállította a szükséges lámpákat zöldre, ezért gyorsan tudtunk haladni.

A napfelkelte már az autópályán ért. Az Öresund híd igazi kihívás volt. Olyan oldalszél volt, hogy a szélzsák vízszintesre meredt! 60-al mertem csak haladni, annyira dobálta a szél a lakókocsit. A svéd oldalon a fiatal határőr csajszi csak a személyit kérte. A biztonság kedvéért odaadtam az oltási igazolványt is, de azt unottan visszaadta. Arra volt kíváncsi, hogy hova megyünk és meddig maradunk, azután intett, hogy haladjunk...

Délben értünk a kempingbe. Tele van migránsokkal. A tulaj arab, a szembe lévő család holland, a mellettünk lévők osztrákok, azon túl egy nyugdíjas német házaspár dekkol egy busz méretű luxus lakókocsival. A kemping végében lévő egyik bungallóban egy kékszemű tejföl szőke srác gardíroz egy kongói családot. A legtöbb lakókocsi előtt kis kert, különböző zászlókkal. Szivárványost nem láttam, de az itt nem tűnne fel senkinek. Csend, nyugi, nyelvi zűrzavar. Nos ennyit a politikáról.

A Hej! Tack! Hejdo! (szia! köszönöm! viszlát!) szavakkal elboldogulok. Mindenki mosolyog, udvarias. Lehet fürödni a tóban, a medencében (van gyerekeknek külön) működik a szauna, a mosókonyha a közös konyha (ha végeztél takaríts össze magad után). Végre tiszta zuhanyzó! Egész tűrhető a Wifi, játszótér. Mindez napi 3850 Ft-ért 4 főre. http://www.vegbycamping.com/  

Leparkoltunk, felállítottuk az elősátrat, és kipakoltuk a szerszámokat, szeget, állványokat, kialakítottuk a "műhelysarkot".






Délután Máté bement a 10 km-re lévő Ulricehamn-ba kajáért. Talált egy szórólapot, miszerint lesz egy koncert az egyik éteremben. Este visszament. Éjfélkor jött vissza, még beszélgetett egy svéd sráccal, akik 3 hellyel arrébb vannak egy oldtimer lakókocsival.



Vasárnap berendeztem az irodát, és hozzákezdtem utolérni magam. Szerződések, számlák, levelezések, telefonos megbeszélés a kollégákkal. Attól, hogy én svédiában vagyok, az otthoni munkáknak is mennie kell. Még kiszámoltam, hogy miből mennyi kell a kitűzéshez.



 Máté elment beszerző körútra. Porszívó, kaja, nyomtatóba papír és egy postaláda is kell, mivel az elkövetkező 3 hónapban ide jönnek a levelek. Hétfőn kitesszük a telek elé a többi ház postaládája mellé. Lássák, hogy megjött az új szomszéd.



Ha terveztetni szeretnél, keress nyugodtan!

Ha szeretnéd megtanulni a svéd könnyűszerkezetes építést szívesen látlak.

+36309792185

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása