Skandináv Péntek 13, avagy a meglepetések hete

A hétvégén kimértük a telek pontos méreteit és bejelöltük a ház helyét +- 10 cm pontossággal, valamint elkészítettük a zsinórpadot a pontos magassági szinttel. A pontos kitűzést csak a tereprendezés után tudjuk megcsinálni, mivel van egy-két pukli a telken amik bezavarnak a szintezésbe.


Hétfőn egész nap egy otthoni terven dolgoztam.


Kedden 14 órakor kezdődött a második videokonferencia a műszaki osztály, a műszaki ellenőr és a mi részvételünkkel. Előzetesen átküldtem a részletes kiviteli terveket amelyeket az első megbeszélés során kértek pótolni. Minden rendben volt, csak a villamos kiviteli tervre jegyezte meg a műszakos kolléga, hogy még ilyet nem látott, de végül is minden rajta van, csak egy kicsit furcsa. Tudná hogy én csináltam.....


A majd két órás megbeszélésen részletesen átbeszéltük a teendőket, tájékoztattak a szükséges iratok, nyilatkozatok kitöltéséről, majd a végén szóban megkaptuk a kezdési engedélyt, mivel minden feltételt teljesítettünk. Az engedély másnap írásban is megérkezett.

Csütörtök délelőtt a műszaki ellenőrrel volt egy megbeszélésünk a telken. Egy vadiúj koromfekete hibrid Skoda sport terepjáróval érkezett. Megismerkedtünk. Tök jó fej! 
Vele is átvettük a munka-és környezetvédelmi előírásokat, a felelősségi szinteket és feladatokat, a naplózást, a munkafázisok jelentését és dokumentálását, valamint a hulladékkezelési szabályokat. Ez röviden csak annyi, hogy mindent külön kell gyűjteni, a fát majd a kandallóban eltüzeljük, a többi anyagot pedig leadjuk valamelyik hulladékudvarban. "Oszt jónapot!"

A megbeszélés végén megnéztem a postaládánkat. Megjött az első levelünk! Illetve csak egy értesítés, hogy az ajánlott levelünket a szomszéd faluban lévő élelmiszerboltban átvehetjük.

Délután átmentünk a levélért az ICA-ba. Az üzlet hátsó részében a raktárajtó mellett van kialakítva egy kis pult POSTNORD felirattal. Itt lehet felvenni az ajánlott küldeményeket és a csomagokat, és itt lehet feladni a levelet a napi bevásárlással egy időben, így nem kell még egy másik helyen is sorban állni,és nem kell külön postás kisasszonyt fizetni, mert amelyik eladó éppen ráér, az kezeli a postapultot két árú feltöltés között. Ha esetleg vannak a pultnál, továbbmész, megveszed a tejet, majd amikor már senki sincs ott, akkor elkéred a leveledet. Nálam nem volt semmi irat (kint maradt a kocsiban). Máténak ott volt a jogsija és elmondta az eladónak, hogy Ő a fiam, így simán kiadták a levelet. Egy szerződés volt benne, amit ott rögtön aláírtunk és vissza is postáztunk. Az eladó egy sárga post-it-re írta fel a levélfeladás díját azzal, hogy majd a pénztárosnak fizessük ki. Mi van akkor ha "elhagyom"? futott át az agyamon... De nem hagytam el, a tejes dobozra ragasztottam rá és a pénztárnál kifizettem a 29 koronát.



Benivel úgy beszéltük meg, hogy péntek este jön át Helsinkiből repülővel, hogy szombaton és vasárnap kiássa az alapot. Kedden a megbeszélés után lefoglaltam neki a szállást. Csütörtökön szólt, hogy csak szombaton reggel tud jönni. Máté pont elment kifizetni a szállást, így utána telefonáltam, hogy tolja el egy nappal a foglalást.

https://www.google.hu/maps/@57.6788716,13.4095021,3a,75y,133.45h,88.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQ0c1fiW5eUudpMDjKUPhoA!2e0!7i16384!8i8192

Az idős házaspár közölte, hogy vasárnap este már foglalt a ház, így nem tudják a foglalást csúsztatni, de ha nekünk így nem jó, akkor mondjuk vissza a foglalást, nem kérnek lemondási díjat, majd legközelebb megyünk hozzájuk. Ezen meglepődtem, nagyon jó gesztus volt részükről. Így ha erre jársz, szívesen ajánlom őket!
 
Jött a péntek 13! 

Délelőtt az új ajánlatot "excelleztem" össze a többivel. Ebből az jött ki, hogy az alapozáshoz szükséges anyagot a KBYGG-ből, https://k-bygg.se/, a falvázhoz szükséges anyagot az OPTIMERA-tól https://www.optimera.se/ a teraszhoz való anyagot az XL-BYGG-től https://www.xlbygg.se/ fogjuk megvenni.


Délután 15:00-ra kellett mennünk a NYRENT-hez a markolóért és a döngölőért,

de előtte beugrottunk a KBYGG-be leadni a rendelést, illetve néhány tekercs drén és vízcsövet akartam elhozni. 


Megbeszéltük az eladóval, hogy szerda reggel kihozzák a megrendelt anyagot. És mikor fizetek? kérdeztem. Majd csütörtökön küldenek egy számlát és 10 napom lesz kifizetni. Cirka 4 millió forintról van szó és "felírósra" elhozhatom!!! Tök ismeretlenül! 
De ezzel nem volt vége!

A NYRENT-től a gépeket a méretük miatt csak két fuvarral tudtuk elhozni. Az utánfutót ingyen adták, elő volt készítve, csak fel kellett akasztani. Se kaució, se átvételi elismervény, se forgalmi! Vigyed dolgozz és hozd vissza!
A futó féklámpája nem működött. Szóltam a főnöknek, az azonnal odahívta a szerelőket, akik néhány perc alatt megjavították. 
Amikor megrendeltük a gépeket, elmondták,hogy a futót zárásig 16:30-ig vissza kell hozni. Ezzel nem is lett volna gond. Csakhogy a teleknél le kellett vele jönni a futóról, én pedig életemben nem kezeltem ilyen gépet. Máté felhívta Benit videochat-en, aki a Helsinkiben a 4-es metrót építi éppen. Beni elmagyarázta, hogy mit kell húzni -tolni-fordítani és kb fél óra alatt minden gond nélkül legördültem a géppel a futóról. Közben persze a zabszem effektust "élveztem". Ezzel persze eltelt az idő. Zárás előtt 15 perccel estünk be a telepre a döngölőért. A srác szó nélkül hozta a döngölőt, pikk-pakk feltette a futóra. Kérdeztük tőle, hogy már nem érünk vissza zárásig, lehetne-e hétfőn nyitásra visszahozni a futót, mivel hétvégén zárva vannak. Csak legyintett. Persze!

Amikor kijöttünk a telepről, akkor villant a fejebe, hogy a szennyvíz csatornát is le kell tenni a hétvégén, mert hétfőn már hozzák a kavicsot, én pedig a szerdai fuvarral rendeltem meg egy órája. Mivel volt hely a futón, befordultunk a KBYGG-höz. Csak azt felejtettem el, hogy itt nem 1 meg 2 méteresek a szennyvízcsövek, hanem 6! Így nem fért fel a futóra. Mondtam Máténak, hogy akkor rendelje meg holnapi kiszállítással. Igaz, így egy fuvarral többet kell kifizetnem, ami itt nem olcsó, de muszály. Addig én kimentem a parkolóba. Kisvártatva jött Máté. 
- No miújság?-kérdeztem.
- Nem tudják kihozni holnap reggel. - válaszolta- de ide adják a teherautót ingyen és mi kivihetjük. Ők addig még zárásig felpakolnak mindent. 
A futót a döngölővel a telek mellett tettük le estére, majd mindenki kipróbálta a markolót, még Marci is fordult vele egyet.
Lehet, hogy Svédiában más a péntek 13 is?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása