Földmunka és egyéb nyalánkságok.

 Szombaton a reggeli géppel megérkezett Beni Helsinkiből. Kicsit meglepődött a kotró méretén (nagyobbra számított) de ez van, azzal kell főzni amink van. Otthon a jó alföldi kötött talajjal nem lett volna gondunk, de itt a földben 400-500 kg-os sziklák is voltak a sok kisebb, dinnye méretű "kavicsról" nem is beszélve! Megszenvedett a kis gép, de bírta.

Két napos kemény munka árán sikerült kitermelni az alaplemez helyét, és eldepózni a telek végére. Majd felhasználom feltöltésnek és kertészkedésre. Arra tökéletes. Csak az elszállítása egymillió forintba került volna! 

Még egy nagy fát is ki kellett vágni,mivel a szomszéd ragaszkodott a 4,5 m épülettávolsághoz és ezért a fa a kisszoba sarkába esett. Egy elektromos MAKITA láncfűrészem volt, azzal estünk neki. Gyorsan összeverődött a szomszédság és várták, hogy mi lesz a vége.

A fa pontosan oda dőlt, ahova szerettem volna. Aki tud, az tud. A végén nyíltszíni tapsot kaptunk 

Hétfőn kiástam a víz, villany és internetkábel helyét, valamint még néhány helyen igazítottam a tükrön.


Mátéval ebéd után letettük a geotextilt. Mire végeztünk, meg is hozták két teherautóval a 30 m3 16-32-es kavicsot. Máté is kipróbálta a kis kotró gépet és úgy bele jött, hogy innentől Ő kezelte a gépet én pedig szintezem a terepet a csipogós lézerrel.
Jól haladtunk. 

Mire kedden meghozták a 30 m3 8-15-ös kapilláris megszakító kavicsot, végeztünk is, le volt döngölve.

11-kor szervízbe kellett vinni a TOYOTA-t. Előző nap 2700 koronás ajánlatot kaptunk. Máté elvitte, Ágiékat kitette az MAXI ICA-ba, hogy ameddig szervizelik az autót, bevásárolnak. Csak azzal nem számoltak, hogy Máté kapott egy vadiúj YARIS  1.5 Aktív Hibrid-et cserekocsinak. Semmi papír, aláírás, stb, csak itt a kulcs, vigyed, majd küldünk egy sms-t ha kész a kocsid. Egy idős hölgy ugyanígy hajtott el egy hibrid RAV4-el. A szervíz végül 200 koronával kevesebbe került.

 Este hétig melóztunk, de már látszott, hogy elszámoltam valamit, nem lesz elég a lerendelt kavics. 

Szerda reggel hétkor egy fiatal vöröshajú, copfos csajszi várt a telek előtt. Egy SCANIA R410 teherautó fülkéjében.


Meghozta a múlt héten megrendelt zsaluanyagot, hőszigetelést és betonvasat. Megkérdezte, hogy hova teheti. Miután megmutattam neki, letalpalt, lenyitotta a platót, az övére akasztotta a távirányítót és a HIAB-al egy fél óra alatt az összes cuccot centi pontosan oda tette le, ahova kértem. Máté csak annyit mondott, hogy nálunk az ilyen csajok még a sebességet sem találják, nemhogy CE jogsival, darukezelői és kötözői végzettséggel több tonnát pakoljanak nap mint nap! Hogy teljes legyen a csodálkozás, délután egy másik adaggal megismételte a reggeli "műsort".

Távozáskor csak mosolygósan intett, és elment. Se szállítólevél, se aláírás, se átvételi. Majd küldik a számlát.

Ebéd után hívott Laci a vízszerelő, hogy megjött a padlófűtés ajánlata a svéd Thermotech cégtől. Mivel a svéd cégén keresztül rendelte, kaptam 40% kivitelezői kedvezményt. 


Mivel tényleg kevés lett a kavics, Máté felhívta a diszpécsert, hogy még kellene 15 m3. Oké, délután négykor küldöm! És pontosan jött is a kocsi. A sofőr megkérdezte, hogy hova borítsa. Miután lebillentette, csak intett és el is ment. Így be tudtuk fejezni a munkát este háromnegyed nyolcra..


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása