Munkavédelem és egy 20 éves kapcsolat vége?

 Mint azt korábban is írtam, a munkavédelem nagyon fontos. Az építőiparban különösen!

Nincs ez másként svédiában sem. Nagy gondot fordítanak a dolgozók testi épségének védelmére. Láttál már Helly Hansen cuccot? Nos ez nem divatmárka, hanem nagyon magas szintű munkavédelmi ruházat!

Svédiában szociáldemokrata (baloldali) kormány van igen magas szociális ellátó rendszerrel, és Királya is van az országnak, de ettől függetlenül kőkemény kapitalizmus van. Vagyis megkövetelik minden dolgozótól, hogy a munkaidejét munkával töltse és ehhez megadnak mindent, hogy csak a munkájával tudjon foglalkozni. Ha autó kell, akkor a legújabbat, ha szerszám kell akkor a legjobbat, ha védőruházat, akkor a legjobbat, legkényelmesebbet, legpraktikusabbat. A munkaruházatba most nem mennék bele, arra itt egy link.  
A hallásvédelem az ami nagyon érdekelt. Itt sok embert (nőt is) láttam a fején rádiós munkavédelmi fülvédőben közlekedni, sétálni. A szomszédaim is mind feltették, amikor nyírták a füvet, motort javítottak, vagy a hétvégén barkácsoltak valamit. Otthonról én is hoztam egy egyszerű 1000 forintos fültokot. Abba csináltam végig a földmunkát. Ha rajtam volt nem hallottam semmit, ha nem volt rajtam, majd kiszakadt a dobhártyám. A vasszerelésnél a flex-et fülvédő nélkül használtam, és délután már éreztem, hogy kicsit zúg a fülem. Ezért úgy döntöttem, meglepem magam egy ilyen ketyerével. Utána olvastam. Nagyon érdekes volt. Az egész arra van kihegyezve, hogy a dolgozó megfelelő hallásvédelemmel legyen ellátva, ami folyamatosan figyeli a környezeti zajokat is és átengedi a figyelmeztető jeleket (dudálás, hangos beszéd, stb) de kiszűri a káros zajt, miközben a dolgozó nyugodtan telefonálhat, hallgathatja kedvenc rádióadóját, vagy akár a telefonjára telepített nyelvleckét is gyakorolhatja. Mindezt úgy, hogy egy pillanatra sem kell megállnia, folyamatosan tud dolgozni. És tényleg! Amit vettem, az egy középkategóriás kütyü. Csak egy telefont tud kezelni, manuális a rádiófrekvencia keresője és nem lehet walkie talkie-nak használni. Egy olyan szerkentyű ami még ezeket is tudja +50 000.- lett volna.... Egyébként mindent is tud. Két nap után még szokatlan, de kezdem megtanulni az összes funkcióját és igencsak tetszik.


2021. 10.09.
Eltelt 3 hét, és nagyon megtetszett a "füles". Kényelmes, hasznos, már hiányzik, ha nincs a fejemen. A zajvédelme valami fantasztikus! Azt is be tudom rajta állítani, hogy akarom e hallani az aggregátor hangját és ha igen mennyire, vagy csak a rádió szóljon benne. A családdal, kollégákkal, ügyfelekkel munka közben is tudok telefonálni, nem kell letennem a szerszámot, vagy félbeszakítani az adott munkafolyamatot. A héten volt egy hosszabb telefonos egyeztetésem az egyik építtetővel. Mire befejeztük, összeraktam és felállítottam két falvázat.... Tudom ajánlani mindenkinek!



Még az első házam építésekor 2000-ben vettem egy "blekkendekker" sarokcsiszolót, lánykori nevén flexet. Sok mindent megcsináltunk közösen, többek között még 2 másik házat is, nem is beszélve az egyéb dolgokról. Tavasszal a bereki kisház építésekor már több alkalommal önállósította magát. Ok nélkül beindult, vagy flexelés, vágás közben le-le állt, majd hirtelen újra indult. Ez igen veszélyes, mert ha a korong megszorul és eltörik, komoly baleset lehet belőle, főleg úgy hogy a védőpalástja sincs már meg... Hétfő délután már attól leállt, hogy elfordítottam a függőlegeshez képest. Igen ijesztő volt, majdnem kicsavarta a kezemből magát. Úgy döntöttem ennyi volt.
Persze nem selejteztem le, egy javítási kísérletet megér....

Megnéztem, hogy MAKITA-ból mi a kínálat. Találtam 600-850 koronáig a Kbygg listáján. Kedden reggel ott kezdtem és kértem egy 845 koronás flexet.

 

Kártyával fizettem és amikor az eladó a kezembe nyomta a blokkot, akkor lepődtem meg. 724 korona volt rajta.

Amikor kérdőn néztem Sebastian-ra, megvonta a vállát és csak annyit mondott: kedvezményt kaptál.
Így aztán délutánra be tudtam fejezni a vasalást. 







Napközben hívott Misi a szomszéd. Felhívta a betonszállító céget, hogy mikorra tudnák nekem kihozni a betont. Jövő hét végét egyeztettük, péntek délutánt. Sajnos nincs itteni segítségem, Misi ismerőse sem tudja bevállalni, annyira tele van munkával és a facebook-os csoportokba sem volt jelentkező. Így Mátéval egyeztettük a jövő hétvégi programját. Kirepül csütörtök este, pénteken kiöntjük az alapot, szombaton a délutáni géppel már megy is vissza az egyetemre. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása