Mindenféle

 Ez a hét elég vegyes volt.

Múlt hét csütörtökön (08.26)  volt kint a műszaki ellenőr, megnézni, hogy mit műveltünk. Méricskélt, kérdezett, megnézett mindent, majd közölte, hogy minden rendben. Ügyesek voltunk. Majd küldi a hivatalos iratot, és kérjük meg a kommüntől az alap bemérést, hogy a ház pontosan ott van-e, ahol annak lennie kell. 

Meg is kértem, és másnap megkaptam az írásos műszaki ellenőri jóváhagyást is.  Bemérést a következő hétre ígérték.

A hétvégén és hétfőn a főfalak alatti alaptestek helyét alakítottam ki az EPS táblák kivágásával, kedden a radonszigetelést ragasztottam meg, hogy ne legyen rés az illesztéseknél és a sarkoknál. 



Szerdán délelőtt beugrottam Ulricehamn-ba vásárolni és megnéztem egy építkezést, ahol szintén az alapozásnál tartanak, csak egy kicsit előrébb mint én.






Délután a vasalás fővasait vágtam méretre és tettem be a helyére.

Csütörtök délelőtt kaptam egy emailt, hogy már meg is történt az alap bemérése, majd küldik a mérési vázlatot. Délután kicsit kiszellőztettem a fejem, annyi minden volt az otthoni folyamatban lévő tervezésekkel és kivitelezésekkel, hogy kellett egy kis mozgás. A falu mellett van egy észak-dél irányú kerékpár út. Gondoltam elsétálok észak fele pár kilométert. Az út mellett gazdaságok, farmok,


valamint az azokat összekötő mezőgazdasági utak vannak. Ezeken az utakon mennek a traktorok, teherautók és az állatokat is itt hajtják. Hogy miért ilyen sima? Mert folyamatosan karbantartják a gazdák. Aki látja, hogy nem egyenletes az út, az a kocsija, traktorja után köt egy borona szerű simítót és oda-vissza végig megy az úton....


Pénteken meg is kaptam a bemérési vázlatot, a hivatalos eredményről a műszaki iroda fog tájékoztatni..

A szerdai postával kaptam egy levelet. Egy tervezési szerződés volt benne, amit az egyik ügyfelem küldött, hogy én is írjam alá és postázzam vissza. Szombaton vittem el az ICA-ba a Postnord-ba feladni. Csak érdekességképp írom. Mint látható, a Magyar Posta 1745 forintot kért a levélért. Ugyanezért a svéd királyi posta  borítékkal együtt 26 koronát (26*35=910 forintot) No comment.



Az ICA bejáratánál van egy vevőirányító lámpa. Mivel a COVID miatt itt is korlátozások vannak bevezetve, az üzletben egyszerre csak 25 vevő tartózkodhat. Ez a kis kütyü számolja a bejövő és kimenő vevőket és ha már bent van 25 ember, akkor átvált pirosra.



Pénteken úgy döntöttem, hogy a szerdai építkezés látogatáson látottak alapján az alap vasszerelésébe a terven felül még beteszek egy speciális kengyelvasalást is. Utána néztem a neten. Boras-ban a BYGGMAX-ban találtam 31 koronáért. 


Máté írt a KBYGG-be, hogy nekik van-e mert a google nem dobja fel. Azt írták, hogy nincs, de meg tudják rendelni másnap (szombat) reggelre. Mivel van náluk vállalkozói kontóm (számlám) 21 koronáért megkapom. Így szombaton reggel ott kezdtem. Megkávéztam, ettem egy kis süteményt és felpakoltam a vasat. A kávé és a süti minden vásárlónak ingyenes.

Estére el is készültem a vasalással. Néhány fővas még hiányzik, de a vasárnapi fűtésszereléshez ennyi is elég.

Vasárnap reggel Laci a vizes "átugrott" Stockholmból, megcsinálni a padlófűtést. 09:00-kor kezdtük és 18:00-re kész is voltunk.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása