Izgalmas hét avagy minden jó ha a vége jó!



Ebben a posztomban költség vagy nyereség írtam korábban egy elszúrt, de még idejében kijavított alapozásról.

Mint mondani szokták, a történelem ismétli önmagát.

Az indító értekezleten és az alapozás közben is, a műszaki osztály munkatársa és a műszaki ellenőröm is többször felhívta a figyelmemet, hogy addig ne öntsem ki az alapot (ne betonozzak) amíg a kommüntől ki nem jönnek bemérni a zsalut, hogy a ház jó helyen van-e. Mert ha rossz helyen van a ház, akkor vissza kell bontani. 5-10 cm nem probléma, de ennél nagyobb eltérésnél komoly bajban leszek.

Ki is jöttek, be is mérték az alapot, majd elküldték nekem és a műszaki osztálynak a bemérésről szóló vázlatot, ahogy azt az előző bejegyzésben is említettem. A műszaki osztály összeveti a tervet és a valóságot és kiküldi az értesítést.

Hétfőn én is összevetettem az én helyszínrajzomat a kommün vázlatával.


Az észak-déli méretek centire, a magassági méretek milliméterre stimmeltek, de a kelet-nyugati méretben eltérés mutatkozott. "Nem kicsit, nagyon!" A bemérés szerint 93 cm-el lett a ház nyugati irányba eltolva. Újra mértem, számoltam, de a digitális térképek nem hazudtak. Belém állt az ideg.
Amikor lenyugodtam, hideg fejjel átgondoltam az egészet és rájöttem a hiba okára. Amikor megvettük a telket és kimentünk megnézni, a telek délkeleti sarkánál egy frissen festett fehér vonalat találtam az aszfalton, pont a szomszéd sövényének végén. (kerítés nincs!) Ebből úgy gondoltam, hogy a teleknek ez a kijelölt határa, így ettől mértem minden méretet.
Nem tudtam elképzelni, hogy vissza kelljen bontanom az egész alapot és jobbra húzni az egészet 93 cm-el.
Szóltam a műszaki ellenőrnek, aki hétfőn este kijött. Megbeszéltük a történteket. Annyit ígért, hogy kedden beszél a műszaki osztállyal, hogy mit lehet tenni.
Kedden nem kaptam értesítést. Szerdán sem.
Csütörtök reggel 8 órakor jött egy email:

Hej
Jag har kollat lägeskontrollen och den verkar stämma.
Det är ok att fortsätta bygga.

Vänligen

Per-Åke Classon
Byggnadsinspektör
Byggenheten
Ulricehamns kommun

Helló
Megnéztem a helyzetszabályozót, és úgy tűnik, hogy helyes.
Rendben van az építés.


Nagy kő esett le a szívemről. Folytattam a még hiányzó vasalás beépítését.

Egy órával később megint csippant a telefon, új email jött:


Hi again
I just got a call from Sarah Kronlund who checked the measurements on the site.
There was some questions about a border line.
I will have to ask you to wait with further construktions until we have decided how to deal with this.
I will get back to you as soon as I can.

Szia újra
Most kaptam egy hívást Sarah Kronlundtól, aki ellenőrizte a méréseket az oldalon.
Volt néhány kérdés a határvonallal kapcsolatban.
Meg kell kérnem, hogy várjon további konstrukciókkal, amíg el nem döntjük, hogyan kell ezt kezelni.
Amint lehet visszajövök hozzád.


Ekkor lefőttem mint a kávé.

Délutánig kellett várnom az újabb értesítésre:


Hi
We have now checked the differences in the measurements.
We have decided that it is ok for you to continue.
You need to present an updated drawing with the correct measurements (record drawing) when the building is finished.

Szia
Most ellenőriztük a mérések közötti különbségeket.
Úgy döntöttünk, hogy rendben van, ha folytatja.
Az épület befejezésekor frissített rajzot kell bemutatnia a helyes mérésekkel (rekordrajz).



Vélhetően Ők is rájöttek arra, hogy aki tavaly ősszel kimérte a telket, az rossz helyen jelölte meg a sarokpontot, de erről nem kaptam infót. Egyébként a műszaki ellenőr is ezt tartotta az egyik lehetséges oknak amikor kint volt.

Így pénteken újult erővel folytattam a vasalást. Az összes koszorúvasalást megcsináltam, csak a térháló leszabása és elhelyezése maradt hétfőre.

Ehhez délután még megcsináltam a kiosztási rajzot, hogy ne a helyszínen kelljen kitalálni, hogy melyik táblát hova teszem.


Mi a nyereség?

Az eredeti elképzelésünk az volt, hogy a keleti oldalra építünk egy fedett kocsibeállót. Ez 3,5 m-re lett volna a szomszédom felőli telekhatárhoz. Nem akartam nagyon elhúzni a házat nyugati irányba az ott lévő lejtő miatt, mivel nem tudtam, hogy az alapozáskor kitermelt föld alkalmas-e feltöltésre, hozatni meg nem szerettem volna pluszba 30-40 m3 töltést egy kocsibeálló miatt, amikor az én kocsim sem állt még garázsban sosem, de szerencsére alkalmas volt a föld a feltöltésre, amit meg is csináltunk....

A svéd szabályozás szerint ha 4,5 m-re, vagy azon túl építem a házat, akkor nem kell engedély a szomszédtól, nincs beleszólása. Így viszont a tervezés idején meg kellett tőle kérdeznem, hogy mit szól hozzá. Udvariasan, de elutasította az elképzelésemet azzal, hogy a télikertje arra néz és szeretne jobb kilátást. Így a kocsibeállót töröltük. Viszont, most hogy "nyertünk" 93 cm-t, már meg tudom építeni, így jelentősen nő az épület értéke, és a "dobozos" dizájnt is jobban kiadja a tömegalakítás!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása