Amikor az építész kilép, avagy vakbélműtét házilag?

 Amikor az építész kilép, avagy vakbélműtét házilag?

Nem akarok dicsekedni (DE) jelenleg több mint 40 projekt van folyamatban, így van kitekintésem a mai magyar építési piacra.


Mint azt korábban is írtam, nem várom el a megrendelőktől, hogy az első találkozás után rögtön megkössük a tervezési szerződést, hanem előtte még ismerkedünk egymással. Szeretem, ha kialakul egy kölcsönös szimpátia, illetve fontos, hogy a tervezendő épület funkciója, stílusa, stb. is vállalható legyen számomra. 

Az is nagyon fontos, hogy a megrendelő elfogadja azokat a szakmai érveket amelyek mentén végig tudunk vinni egy hosszabb rövidebb tervezési folyamatot. Ha ez nincs meg, akkor inkább azt javaslom az ügyfélnek, hogy keressen egy másik tervezőt akivel talán együtt tud működni, feleslegesen ne együk egymás idegeit és idejét. Ilyenkor én mondom azt, hogy köszönöm a lehetőséget, de nem szeretném ezt a munkát megcsinálni, kilépek.

Most is van két ilyen ügyfelem. Az egyikkel még vázlattervi szinten, az épület kialakítása során értünk el egy olyan pontra amikor azt mondtam, hogy nem szeretném tovább vinni ezt a projektet, a szerződést bár elküldtem nekik tanulmányozásra, de nem írom alá. 

Mi vezetett ide?

Fiatal agilis, szimpatikus házaspár, megvett egy balatonparti lakótelket, ahova értékesítési céllal szeretnének minél jobb helykihasználással (kispénz nagy haszon) felépíteni 2 iker lakóházat. 

Eddig ezzel semmi baj. 

A lakóházaknak "csak" a HÉSZ-nek, TAK-nak, CSOK-nak, OTÉK-nak, valamint a balatonparti funkciónak kell megfelelnie. Ezek mellett még a megrendelő saját igényeit, elképzelését is figyelembe kellene venni, amiből nem enged egy jottányit sem. Megrajzolta a házat egy ingyenes programmal, ami nem veszi figyelembe az energetika, statika által szükségesnek ítélt szerkezeti vastagságokat, beépített berendezési tárgyak elhelyezési méreteit, közlekedési sávok helyigényét, valamint a bútorozás is használhatatlan. Ja és legyen kész 2 hét alatt a terv. Ha egyeztetni akarok, utazzak el hozzájuk vagy az általuk megjelölt helyre és ott beszéljük meg a részleteket. Javasoltam a 60+ os  svájci és svédországi ügyfeleimmel használt skype, messenger kommunikációt, mivel felesleges utazgatás nélkül az irodámban a számítógép előtt ülve  azonnal tudom a módosításokat, igényeket lekövetni. Így egyből látszik, ha valami nem fér el, vagy mégsem jó ötlet. De nem volt megfelelő számukra. 

Szeretem a munkámat, szeretek alkotni, tervezni, de ha azt látom, hogy csak az időnket pazaroljuk, akkor inkább kilépek.

A másik projekt szintén egy befektetőé, ráadásul már vagy 20 éve ismerjük egymást. 

Üdülőfaluban 4 apartman luxuskivitelben német, svájci vevőkört megcélozva. Vázlattervek megvannak, elrendezés, kialakítás főépítésszel több körben leegyeztetve. Szinte szabad kezem van, halad a munka már csak egy látványterv és egy vázlattervi alaprajz hiányzik a szerződés aláírása előtt. 

Ami a problémát okozza az a leendő kivitelező és a technológia. A vállalkozó az építőiparra néhány éve átnyergelt nyugdíjas rendőr, aki saját bevallása szerint sem nagyon ért egyik szakmájához sem. 

A technológia: 100/100 zártszelvény polifoamba bugyolálva, purhabbal kifújva, EPS-el szigetelt PIR-habos szendvicspanellel burkolva, üveggyapottal kitöltött falváz gipszkarton burkolattal, párazáró fólia nélküli fal és mennyezet, spotlámpákon keresztül a padláson keresztül kiszellőztetett belső légtér. 

Még szerencse, hogy ültem. 

Azért én még a hegesztett csatlakozásokat megerősíteném dróttal vagy műanyag gyorskötözővel, az esetleges réseket szilóval tömíteném, csak hogy teljes legyen a paletta.

Próbáltam megoldást találni a "heveny vakbélgyulladásra". Az alapozás még csak-csak megoldható, de a többi teljesen reménytelen. Házilagos vakbélműtéthez nem tudok asszisztálni.

Megjegyzések

  1. KEDVES TERVEZŐ ATTILA !Amit irtam üziben erről szól.Ezt az irást mos találtam meg .ÖRÜLTEM NEKI .
    FOGOK KÉRDEZNI MÉG AZ BIZTOS.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása