Közlekedés és villanyszerelés

 A kemping (ahol lakunk) és a házunk között két útvonal is van A rövidebb cca 300 m gyalogosan a forgalom elől elzárt kis utcácskákon, és a hosszabb 900 m-es a főúton keresztül, ahol kocsival szoktunk menni, ha vinni vagy hozni kell valamit a házhoz.

A közúton történő közlekedés jelenleg egy kissé kaotikusnak tűnik, mivel az önkormányzat felújítja a katasztrófális állapotban lévő járdát és a közvilágítást.

A régi lepukkant járda


Ezt a munkát egy helyi cég nyerte el, vagy bízták meg és ahogy kell, lezárták a fél útpályát, felbontották a járdát, az utat és hozzákezdtek az új útburkolat és közvilágítás kiépítésének. 

A forgalomirányítást a nálunk szokásos 2-3 ember helyett 3 automata lámpára bízták. A lámpák alapból pirosra vannak állítva. Ha valamelyik érzékeli, hogy egy jármű közeledik, átkapcsol zöldre, majd a másik kettő közül az amelyiket elhagyja a jármű, "szól" az előbbinek, hogy újra kapcsolj pirosra. Így nincs várakozás, torlódás, idegeskedés. 

Az útzárat is egyszerűen oldják meg. Összecsavaroznak néhány színes teherautógumit, oszt jónapot. Ha valamelyik idióta nekimegy, nem kell milliókért cserélni, csak visszahúzzák a helyére és kész.



A lámpa és az új járda


A mellékutca lámpája. A piros lámpa felett van az érzékelő.

Ma sok minden történt a háznál is. Télen amikor hazamentem, elfelejtettem a szellőztetést, bezártam minden ajtót és ablakot. A tavaszi párás időjárás miatt egy kicsit dohos lett a ház és néhány helyen megjelent a fekete penész. Így ezzel is kezdenem kellett valamit. Erre a problémára létezik egy speciális alga és gombaölő bio szer, amit 14-szeres hígítással kell felvinni a felületre. Leszedi az algát és a penészt. A biztonság kedvéért "csak" 5-szörösen hígítottam fel, mivel biztosra akartam menni. A kőzetgyapotos zacskókkal letakartam a szerszámokat a biztonság kedvéért. Jól tettem, mert a lecsepegő szer, leszedte a fóliáról a festéket.... Ezek szerint hatásos...

Mire végeztem, megjött Krister a műszaki ellenőröm is. Hozta az előző nap átküldött kinyomtatott "építési napló"-t.

Ide csak az alap hőszigetelését töltöm, fel, de ugyanígy van minden munkafolyamatnak egy egenkontroll (önellenörzés) lapja.


Közölte, hogy minden precízen csináltam, a további munkafolyamatokat is így kell majd beregisztrálnom, az eddig elkészült állapot is "perfekt"!

Legközelebb majd akkor találkozunk, ha megkérem a használatbavételi engedélyt. Mondtam neki, hogy kb szeptemberre tervezem. Javasolta, hogy akkor kérjem meg augusztusban, mert a tapétázás, festés és a padlóburkolás nem lényeges, de az elektromos hálózat, a víz- és szennyvízvezeték, valamint a szellőztető rendszer az fontos. Azzal elköszönt. 

Délután befejeztem a külső falak hőszigetelését, és beépítettem a villamos elosztószekrényt. 



Belső oldal


Külső oldal, a fal anyagából lesz előtte az ajtó, így nem lesz feltűnő, főleg, ha megkapja a fal a második sor festéket.

A szekrényről készült fotókat elküldtem a villanyszerelőmnek, aki megnyugtatólag nyugtázta a művemet.


Délután még volt egy egyeztetésem 3 magyarországi luxuskabin tervezésével kapcsolatban.


Ha Te is szeretnél terveztetni, keress nyugodtan, megoldjuk!

+36309792185

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A bevándorlókról