Helyi szabványok, középkori állapotok, rekordkísérlet

 Helyi szabványok!

Júniusban átfutottuk a beszerzési listát és összehasonlítottuk a magyarországi és a Svéd árakat. Amit otthon olcsóban meg tudtunk venni azt beszereztük, így a villamos cuccokat is. Többek között 1 mm2-es vezetékből 3 x 300 m, kötődoboz 100 db, csoki 2 dobozzal, flexicső 200 m és a lámpák, kapcsolók, konnektorok, stb.

Csütörtökön Krisztián a villanyszerelőnk közölte, hogy a dobozok nem szabványosak, így újat kell venni, a vezetékek elvileg jók, de nem lehet menet közben csökkenteni a keresztmetszetet, az elosztó szekrényből (centrál) ugyanolyan vastagsággal kell végig menni, így túl vékonyak, stb. Még jó, hogy felkészült szakembert választottam, így volt nála annyi cucc, hogy az első napi munkára elég volt. A nap végén megbeszéltük, hogy mi hiányzik, így a szombat délelőtt a HORNBACH-ban beszereztük a hiányzó eszközöket.




Krisztián útmutatása alapján a dobozolást és a csövezést én fogom megcsinálni, míg Ő megérdemelt pihenését tölti egy messzi-messzi galaxisban tengerparton :-)



Középkori állapotok

A közelben található egy királyi "vadász kastély" Torpa Stenhus amely ma már magán tulajdonban van és főleg mezőgazdálkodással foglalkoznak a tulajdonosai, de a 15. századi vár látogatható, illetve nyaranta rendezvényeket is tartanak. Itt töltöttük a nap hátralévő részét.


vasas stylist-ok


középkori szövet árús


farm részlet


a várhoz tó is jár!


középkori életkép


a tulajdonosok is vásárolnak 

Rekordkísérlet

Sebők Zoli kivitelező felhívott néhány napja, hogy lenne egy nyíregyházi könnyűszerkezetes házépítése, de kellene egy tervező, mert terv még nincs. Vállalod? kérdezte. Eléggé be vagyok havazva munkával, meg még itt a házépítés is, de ha már ismerős hív fel, mondtam, hogy majd beszélek az építtetővel és meglátom.

19-én felhívott az ügyfél, és elmondta, hogy mit szeretne. Elmondtam Neki az ilyenkor szokásos dolgokat (zárt facecsoport, vázlatterv, főépítészi egyeztetés, szakági tervek, kb 3 hónap, stb). Abban maradtunk, hogy feltölti a telek papírjait a csoportba és majd egyeztetünk. 

22-én megvolt az első messenger videós egyeztetés. Kiderült, hogy szeretnének megszabadulni a devizahitelüktől, ezért eladják a saját lakásukat és a nagymama házát, és az így befolyt összegből kifizetik a tartozást, a maradékból pedig építenek egy ikerházat. És itt jött a meglepetés. Minderre összesen 4 hónapjuk van, mert akkorra át kell adni az ingatlanokat az új tulajdonosuknak és a kislányukkal nem tudnak hova menni. Néhány hónapra nem szívesen adnak ki albérletet, a panzió meg drága. Nos ilyenkor mit csináljon egy volt tűzoltó, aki 22 éven keresztül segített a bajba jutott ismeretlen embereknek? Írtam egy köremailt a kollégáknak, hogy ez a helyzet, van 30 napunk egy 60-90 napos munkára. Tudjuk e vállalni? Mindenki azt mondta, hogy mehet! A tulaj vállalta, hogy szaladgál a hivatalokba, csak mondjam meg, hogy mikor kire kell rátörnie az ajtót :-) 

Még aznap megcsináltam az első skiccet....


23-án még módosítgattuk és meg is lett a végső eredmény, megkötöttük a tervezési szerződést. 


24-én elkészültek a metszetek, leegyeztettem a statikussal, kivitelezővel. Mindenki látott, csinált már ilyet, úgyhogy nem lesz probléma.




26-ára elkészült a településképi anyag,



amit még a terasztető miatt módosítani kellett, de az is meg volt 27-én szerda hajnalra, és még aznap el is küldtem a főépítésznek egyeztetésre. Remélem hétfőn kiadja a jóváhagyást és kezdhetjük a szakági munkarészeket (talajmechanika, statika, energetika, épületgépészet, épületvillamosság, tűzvédelem) csinálni, hogy legkésőbb 12-én pénteken fel legyen töltve engedélyezésre. Amíg zajlik az engedélyezés, Zoli az ács, hozzákezdhet a szerkezet leszabásához és a tetőszerkezet összeállításához, valamint az alap kitűzése is megtörténhet.



Rajtunk nem fog múlni a kislány és családja boldogsága! :-)



Ha Te is szeretnél építkezni, keres bizalommal!

0630-9792185




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A bevándorlókról