Elkészült a vázlatterv

 Anna visszaküldte a módosított tervet, javasolva még néhány kisebb változtatást. Ennek megfelelően elkészítettem a véglegesnek szánt alaprajzot


és a homlokzati terveket, valamint a falváztervet, mivel az ott adódó szerkezeti méretek nagyban kihatnak az épület magasságára és a 4,5 m-t nem léphetem túl. Így 4,47 m lett az épület magasság.... 

Mielőtt még véglegesítjük a terveket, elmentünk a gépész kollégához (Horváth és tsa kft) egy egyeztetésre a fűtéssel, hűtéssel, szellőztetéssel kapcsolatban. Abban maradtunk, hogy a fűtési hő  levegő-víz hőszivattyúval lesz előállítva, a leadó felület (ebből adódóan) padlófűtés lesz, mely a 20 cm vastag vasbeton alaplemez aljában, a hőszigetelés tetején fog elhelyezkedni. Így kapunk egy cca. 23 m3-es ( 50 tonnás) tömeget, ami ellensúlyozza a könnyűszerkezetes technológia szinte nulla hőtehetetlenségét. 

Nyáron hűthetem, télen fűthetem, csak időbe kell kapcsolni, mivel ekkora tömeg hőtehetetlensége akár 1 hét is lehet, tehát annyival korábban kell fűtésre vagy hűtésre kapcsolni. A padlófűtést +18 fokra tervezzük, ez lesz a ház "alap" hőfoka, vagyis minden helyiségben alapból ennyi lesz. Kiegészítő fűtésként NOBO paneleket szerelünk fel, ami helyiségenként és napi/órás bontásban is vezérelhető, tehát ha valaki melegebbet akar, akkor az adott helyiségben a telefonjáról beállíthatja a kívánt hőfokot.

Az energetikus kolléganő (Jobbágy Krisztina) most számolja minimum AA enegretikára a szükséges hőszigetelés vastagságát. A legjobb az AA++ lenne....

Az alapba 20 cm EPS-t, a falba 260 mm, a födémbe 365 mm kőzetgyapot hőszigetelést terveztem. Bízom benne, hogy elég lesz!

A 100 m2 körüli könnyűszerkezetes épületekbe már igencsak ajánlott a hővisszanyerős szellőztetés. Nem csak az energiatakarékosság miatt, hanem a házban naponta keletkező 4-5 liternyi víz (7-8 000 m3 pára) eltávolítása miatt. Ezzel mindig friss levegő lesz a házban megfelelő páratartalom mellett, és a penészedés is meggátolható ezzel.

A még jobb hatásfok elérése érdekében a kidobott elhasznált levegőt a hőszivattyúba vezetjük bele.

A világítás ledes panelekkel lesz megoldva.

Napelemet nem tervezek. Esetleg majd később.

A ház elhelyezésénél alap szabály, hogy a rendezési terv által meghatározott elő-, és oldalkertet, épület (eresz) magasságot, tetőformát meg kell tartani. A telekhatártól 4,5 m-nél távolabb épített épületekbe nem szólhat bele a szomszéd, viszont ha nem tudom tartani valami okból a 4,5 m-t, előzetesen egyeztetni illik vele, hogy ne az engedélyezési eljárás során tegyen keresztbe.


Ha tartani akarom a 4,5 m-t, elvileg elférne a ház a telken, de a nyugati oldalon van egy 60 cm-es mélyebb rész és több fa. Az egyik fa pont az utcai hálószobába esne. Nem szeretném kivágni, olyan jól mutatna a teraszburkolatból kiálló nagy fa.... 

De ki a szomszéd? Hogy hívják? Csak a címét tudom. Beírtam a googliba a címet, és láss csodát, kiírta a szomszédban lakók nevét, életkorát, születés és névnapját a svéd nyilvántartási oldal. De nem csak Öket, hanem az összes, utcában lakó adatát. Így 1700 km-ről megismerhetem a szomszédokat. Örület!
Ja! Elsa Abrahamsson 24 éves és szeptemberben költözött a 7. szám alatti házba.

A közvetlen szomszédomék néhány évvel idősebbek nálunk, van egy lányuk aki alig múlt 20 éves. Június 14-én lesz 24. szülinapja! Szemben egy 60+ os házaspár lakik. Velük már találkoztam amikor felmértük a telket. A többiek 30-40 év közöttiek. Vagyis vegyes a csapat, az átlag életkor 40 év körül van. A nevekből ítélve a 60% svéd, a többiek angolok, románok, arabok és most már magyarok is.

A név alapján rákerestem a szomszédokra a facén. A lányukat Juliát találtam meg. Írtam neki pár sort, hogy én vagyok az új szomszéd és ha ad egy email címet akkor átküldöm a terveket jóváhagyásra. 

Most várom a választ. Jó lenne, ha bele mennének abba, hogy a 4,5 m helyett csak 3,07 m legyen a távolság. Meg tudnám menteni a fát és nem kellene csinálnom egy 60 cm-es feltöltést cca 40 m2-en.

Az önkormányzattól email-en megrendeltem a térképmásolatot a telekről. Itthon ha kikéred a földhivataltól némi aprópénzért, rá van írva, hogy "A térképmásolat méretek levételére nem használható" vagyis csak egy hivatalos sajtpapír. 

Bezzeg a svédek! Szerepel rajta a tengerszint feletti magasság, a telek méretei törésponttól töréspontig, stb. Persze többe kerül mint a magyar sajtpapír, de legalább lehet is használni valamire....


A "végleges" homlokzatok





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása