Szemétség

"Ha Rómában vagy, élj úgy mint a Rómaiak"

"Ha Svédországban élsz, szemetelj úgy mint a svédek!"

A héten meghozták a szemetes kukánkat.

Nem aprózták el. Egy furgon állt meg a ház előtt, egy sárga-fekete munkaruhába öltözött fiatal srác kivett belőle egy 240 literes gurulós kukát és a ház előtt az út szélére tette le, majd mire kimentem, egy Hej! kíséretében intett és el is ment. 

Az utcában és a faluban mindenkinek zöld kukája van, egyedül a miénk fekete. Így legalább megy a ház színéhez! A kukán egy tekercs fekete zacskó volt. Gondoltam, ezt kell bele tenni, de akkor hogy működik a szelektív hulladékgyűjtés????

 


Amikor megrendeltük a kukát, nem volt egyértelmű a telefonos tájékoztatás: 
"A fekete zsákba kell gyűjteni a komposztálható szemetet, a többibe a többit"
Na ezzel jó ki voltam segítve! 
Ha a fekete zsákba rakom a komposztálható szemetet, akkor hogy fér mellé a többi és azokkal mit kell csinálni????

Szerencsémre a szomszédok ismét segítettek. Urban és Annika átjöttek, és elmagyarázták, hogy "amit kaptam fekete zacskó azt a konyhai gyűjtőedénybe kell belerakni, abba kell gyűjteni a krumplihéjat, kiflicsücsköt (bár az itt nincs) ételmaradékot és minden olyat amit komposztálni lehet, tehát biológiailag lebomló, mint ez a fekete zsák."
"A műanyagot, fémet-üveget, papírt egy boltban kapható szürke, vagy fehér, (az a lényeg, hogy ne fekete) zacskóba kell gyűjteni és úgy kell a kukába bele tenni. "
Így nyert értelmet a frissen összerakott IKEA konyhánk 4 részes szemetes fiókja!


"Kéthetente jön a kukás autó és ha addig felgyűlik a nem komposztálható szemetem, a falu másik végén lévő hulladékszigeten letehetem a megfelelő szemetesbe." 


Ezt már ismertük, mert az építőanyagok csomagoló anyagait oda szoktuk kivinni.


Azt is elmondta Urban, hogy ha elfogyóban van a fekete zsák, egy darabot kössek a kukára és a kukás sofőr hagy egy újabb tekercset a kukán miután kiürítette.



Napközben Annika figyelmeztetett, hogy "i morgon!" és a kirakott kukájukra mutatott.
A többi szomszéd is néhány órával később szépen sorban kirakta a kukáját. 
Hogy biztos legyek a dolgomban, odamentem és belenéztem az egyikbe. Egy fekete és néhány világosabb zacskó szemét volt benne


Így már megértettem a "technológiát", és a mi kukánk is beállt a sorba. 

A szemetes kocsiban ugyan összeöntik a szelektíven szétválogatott szemetet, de úgy, hogy a telephelyen gyorsan és viszonylag sterilen szét tudják szortírozni. Külön a szerves anyagokat, külön a papírt a műanyagot, az üveget és a fémet.
Egyébként a műanyag flakonokat és a sörösdobozokat nem szokták a kukába rakni. Az előbbi 2, az utóbbi 1 koronáért visszaváltható bármelyik üzletben....



Ja, hogy a kirakott kukát és szemetes zacskót nem lopják el? Minek tennék, hiszen van mindenkinek....

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása