Minden rosszban van valami jó

Lassan kész leszek a kartonozással és következik a glettelés, a fürdőszoba vízszigetelése, padlókiegyenlítés, burkolás, valamint a víz és a villany bekötése és még néhány apróság.

Összeírtam, hogy mire van szükségem és egy táblázatban összegeztem a környék építőanyag kereskedéseinek ajánlatait.

Szerda délután Laci a vízszerelő, is átküldte a vízbekötéshez szükséges anyagok listáját, amit Göteborgban lehet beszerezni, mert ott van a cégének számlája (konto), így ott olcsóbban tudom megvenni.
Mivel a K-RAUTA-ban jelentősen olcsóbb a szigetelő fólia, gondoltam megéri elautózni odáig. Sajnos a fólia elfogyott, a 86 koronás fólia pedig 116 koronás árban volt, a vízszerelvény üzlet pedig technikai okok miatt zárva volt. Ez nem jött be.

Úgy döntötten, hogy akkor visszafele a boras-i HORNBACH-ban vásárolok be.

Körbenéztem az üzletben és örömmel láttam, hogy minden is van a meghirdetett áron. Találtam sarokerősítő profilt is, 250 cm-es méretben, ami nem fért volna be a kocsiba, ezért úgy döntöttem, hogy másnap a futóval jövök és akkor egyszerre mindent meg tudok venni, nem kell kínlódni és a BYGGMAX-ba is be tudok menni azokért az anyagokért amelyek ott olcsóbbak.

Beültem a kocsiba, hogy indulok haza. Csak indultam volna, ugyanis a kocsi nem indult. Olyan volt, mintha nem kapna üzemanyagot. Hívtam a szerelőmet, de azt javasolta, hogy legjobb lesz, ha az assistance-t hívom. Így is tettem és 3 órás várakozás után megérkezett a "sárgaangyal" egy piros átalakított TOYOTA Hilux személyében. Amíg vártam rá, addig volt időm végig gondolni és elkészíteni a legújabb luxusnyaralós megrendelésem koncepció tervének első vázlatát.

A szerelő több mint egy órán keresztül próbálta beindítani, de neki sem sikerült. Közölte, hogy a kocsit elviszi a legközelebbi TOYOTA szervizbe én pedig majd holnap hívjam fel őket. 


Kértem, hogy vigyen be a városközpontba, de mondta, hogy sajnos nem teheti, tiltja a szabályzat.
Felhívtam az assistance központot, ahol elmondták, hogy fizetik a TAXI-t a legközelebbi tömegközlekedésig, de a 30 km-re lévő szállásomig nem, viszont ha szállodába megyek akkor azt akár 3 napra is kifizetik. Így a lemerülő félben lévő telefonomon még éppen meg tudtam nézni, hogy merre van a legközelebbi szálloda. 

A külvárosból a kihalt utcákon közel 5 km-t gyalogoltam a városközponti szállodáig és volt időm alaposan megnézni a város azon részét. Szép gondozott kertek, világos függönynélküli ablakok, jó járdák és utak, szemét és graffitik nélkül. Korábban kocsival sokszor mentem erre, de ez akkor nem tűnt fel.

Már messziről megláttam a szállodát, így volt időm nyugodtan sétálni a macskaköves utcákon, be-be nézve a bárok és vendéglők kirakatán. Egyik helyen sem voltak sokan, viszont illuminált, kötözködő emberrel sem találkoztam. Mindenki (arabok, feketék, fehérek, sárgák) sétáltak az óváros utcáin. Miután kinézegettem magam és a hosszú séta után már fáradt is lettem, bementem a szállodába. Egy kedves filippínó recepciós hölgy fogadott, kaptam szobát, wifit és mivel a konyha már zárva volt, a minibárból egy curris csirkét rizzsel és zöldséggel.


Amíg vacsoráztam a recepciós hölgy a saját töltőjével töltötte a telefonomat! A szállodáról és a kajáról kértem számlát, hogy a biztosítóval el tudjam számoltatni.
Kellemes volt a szoba és az ágy is, így reggel 7:45-ig aludtam....
A reggeli (érdekes módon) svédasztalos volt. Én a bio asztalról válogattam 2 féle zsemlét, 4 féle sonkát, 2 féle sajtot, zöldségeket, mangó smoottie-t és még sok minden mást.... Ha már fizeti a biztosító...


a vaníliás joghurthoz a müzlit 8 féle hozzávalóból válogattam össze (összesen 16 féle volt)


Megismerkedtem a svéd tömegközlekedéssel is.
A közeli buszpályaudvarról indult a buszom Vegby-be. A 42 koronás vonaljegy mellé a pénztáros megajándékozott 2 db fényvisszaverővel. Az egyik Marcié, a másik Mátéé lesz....


A busz másodperc pontosan indult. Tiszta, modern, jó illatú volt. Minden ülés rendelkezett biztonsági övvel, 2 babakocsinak, vagy kerekesszéknek volt kialakítva hely, és az első részen az ülések feletti polcokon 4 db modern ülésmagasító is volt a gyerekek részére bekészítve.



Az idősek részére is van kialakítva 4 ülés és külön jelző, hogyha segítséget szeretne kérni a leszálláshoz.

Azt mindenki tudja, hogy a svédek találták fel (ki) a biztonsági övet.
A buszon vannak külön a kisdedek részére fenntartott ülőhelyek beépített gyereküléssel




és persze ingyenes a wifi és a töltő használata






Mindössze 4-en utaztunk, így nem volt tumultus :-)
Az utas tájékoztatás percre pontosan mutatta a megállókig hátralévő időt és bemondta a következő megállót, így gyakorolhattam a svéd nyelvet is. Csak nekem volt papír alapú jegyem, mindenki telefonos applikációval csippantott a sofőr előtt lévő terminálon....
30 km-re 35 SEK a menetdíj (zónás rendszer van), ami cca. 1400 Ft. Ugyanekkora távolságért Magyarországon 680 ft-ot kell fizetni. Az ár kétszeres, de a bérszínvonal háromszoros...! Az ár-érték arányt mindenki döntse el saját maga....

A VATTENFALL 9:00 órára jelentkezett be. 
11:00 volt mire hazaértem, izgultam, hogy történt-e valami.
A villanyszerelők már végeztek a bekötés nagy részével. Az aszfaltot felvágták, a földkábelt a védőcsővel lerakták és már vissza is temették, a vezeték a villanyóra szekrénybe be volt húzva. A törmelék egy kupacban összerakva, az utca felseperve!






Remélem holnap a villanyóra is a helyére kerül, és végre lesz áramom.

Arra gondoltam, hogy a garanciális MAKITA aggregátoromat meghirdetem eladásra. 
Tesla-soknak 10% kedvezmény! 😂😆








 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A bevándorlókról