"Egységes" eljárásrend

 Az elmúlt egy évben azt vettem észre, hogy a megrendelők néha-néha ferde szemmel néznek rám, amikor a tervezési folyamat ismertetése közben, vagy a tervezési folyamat közben elbizonytalanodok bizonyos esetekben.

Legfőképp a településképi eljárás az, amit nem tudok egzaktan elmagyarázni az ügyfeleknek.

Elvileg egységes eljárásrend létezik Magyarországon. Nemzeti Együttműködés Rendszere.

Na ez nem igaz.

Nyíregyházától Badacsonyig tervezek, havonta 3-4 tervet adok ki, így van rálátásom a mai helyzetre. 

Röviden: TELJES KÁOSZ. 

Azt lehet mondani, hogy ahány főépítész, annyi féle eljárásrend.

Van akinek csak ügyfélkapun keresztül, e-papíron lehet elküldeni a terveket.

Van aki a jegyzőn keresztül ÉTDR-en hajlandó kommunikálni.

Van, aki csak a honlapról letölthető "Kérelem" nyomtatványon fogadja el.

Van aki megelégszik az emailes kommunikációval.

Van aki elvárja a személyes konzultációt. (Utazz 300 km-t és borulj a lábaim elé!)

Van akit el sem lehet érni, csak a helyi ügyintézőn keresztül hajlandó kommunikálni.

Van, aki csak egy skiccet kér.


Van aki teljes bejelentési / engedélyezési doksit. (na ezt nem teszem fel ide 😀)

Van aki csak vázlatterveket.


Van aki csili-vili valósághű látványtervet követel.



De van akinek mindegy, csak legyen valami.

Van aki kiadja 1 nap alatt, van akivel 3-4 hónapig kell "meccselni"

De találkoztam olyannal, aki megunva a megrendelő állandó "zaklatását" írt egy hivatalos levelet, miszerint (kb 1 év eredménytelen levelezgetés és telefonálgatás után) letelt a 15 nap ügyintézésre rendelkezésre álló idő, Ő nem hajlandó kiadni semmit, az ügyfél és a tervezője azt csinál amit akar....

Szóval kedves megrendelő ezért van az, hogy a tervező tanácstalan néha......


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása