Második felvonás!

 Újra itt vagyunk Svédországban.

2,5 napos út után




kissé megfáradva, de annál nagyobb lendülettel vetettem bele magam a házépítésbe.

A szokásos másfél napos út az utánfutó miatt lett egy nappal hosszabb, mivel otthonról a szerszámokon túl kihoztam jó pár olyan dolgot (fürdőszoba cuccok, attika bádog, villanyszerelési anyagok) amelyek itt drágábbak, így jelentős összeget tudtunk megspórolni. Érdekes módon a padlóburkoló anyagok itt kb 10%-al olcsóbbak mint otthon, plusz az én 10%-os kedvezményem, így ezt nem érte meg otthonról hozni. 

Csütörtök reggel érkeztünk meg, letettem a futót a telken, felakasztottam a lakókocsit és legurultunk a kempingbe. 




A nap a berendezkedéssel telt, úgy terveztem, hogy másnap, pénteken beszaladunk a K-BYGG-be és leadom a megrendelést a következő etapra, a hőszigetelésre.

Ember tervez, svéd ünnepel.

Pénteken reggel nyitás után már ott voltunk a K-BYGG-nél, de az ajtó zárva! Egy cédula volt az ajtón, hogy Midsommar miatt pénteken és szombaton zárva, nyitás hétfő reggel.

A Midsommar a svédek (egyik) nemzeti ünnepe, a Szent Iván éj, ahogy mi ismerjük. Erről egy videóból többet is megtudhatsz: Midsommar

Így a hétvége az ünnepléssel, "májusfa" állítással és pihenéssel telt.

Hétfőn délelőtt újra a K-BYGG-be mentünk. A tavaly óta üzletvezetővé előléptetett Sebastian messziről üdvözölt. Mielőtt hozzákezdtünk volna a vásárláshoz leültünk fikázni (kávé és sütemény) ami minden vásárlónak és dolgozónak ingyenes. 

Miután megittuk a kávét és megettük a csokis sütit, odaadtam Sebastiannak a "megrendelést".


Két kérdése volt.

Hozzád vigyük?

Holnapra jó lesz?

Amikor mindkettőre igent mondtam, csak annyit mondott: A számlát majd küldöm.

Kedden délben megjött a megrendelt hőszigetelés. Nem voltam a háznál, csak délután mentem arra és ez a kép fogadott:


Szépen bepakolva a telekre minden amit megrendeltem.

Így a szerdai nap a hőszigeteléssel telt:






Felkészültem a szúrós, viszketős nemszeretem melóra. Vettem maszkot és 3M védőruhát is, de pozitívan csalódtam. Az itteni ROCKWOOL nem porzik, kellemes az illata és nem szúr, nem kaparja a torkom mint a hazai. Így kellemesebben fog telni a hét hátralevő része mint terveztem :-)

Ez is egy olyan dolog ami miatt Svédország "egy kicsit" más.

Amíg a hőszigetelést raktam be a falba, ketten is kerestek, hogy tervezni kellene nekik egy-egy házat Magyarországon. 

Ha Te is ezen gondolkozol keress bizalommal. Megoldjuk. :-) 

06309792185

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása