Bezzeg a svédek?

 

Bezzeg a svédek? avagy ledobta az agyam a szíjat…

Hogy honnan a cím?

Van egy blog a neten „Bezzeg a svédek!?” címmel, (https://bezzegasvedek.wordpress.com/) amit évek óta követek. Tök jó infók vannak benne a kinti életről.


Mivel az egyedi könnyűszerkezetes házaimat a Svéd Faipari Szövetség által kiadott segédlet alapján tervezem, kíváncsi voltam, hogy ott a messzi északon milyen dokumentációk alapján tervezik és építik a házakat.


A sandvikeni önkormányzat (Sandviken kommun) honlapján találtam egy nagyon komoly segédletet, ami részletesen leírja, hogy milyen folyamata van egy épület építésének, bővítésének, sőt még rajzokat is mellékeltek hozzá, hogy segítsék a zembereket.


Itthon hozzá vagyok szokva, hogy már az engedélyezési / bejelentési eljárás során minden apró dologra ugrik a hatóság és visszadobja a tervet hiánypótlásra (nem jó a kóta, a méretarány, nincs anyagjelölés, nem jó a tető árnyalata, stb, stb), pedig igyekszem a lehető legjobban megfelelni a hazai jogszabályokban előírt tervezési követelményeknek.

 






Bezzeg a svédek!

Amikor először végigolvastam az egész segédletet, nem hittem a szememnek. Újra nekifutottam, gondolva, hogy valamit rosszul fordított a „googli”. De nem. A rajzokhoz adott instrukcióknál még csak felhúztam a szemöldökömet, de az összefoglaló elolvasásakor elnevettem magam jó hangosan, hogy még a családom is érdeklődve nézett rám.






és íme a szigorú instrukció svédről fordítva:

 

Magyarul, ha jó a kézügyességed és nem hiányoztál a műszaki rajz óráról, Te magad is megrajzolhatod a saját házadat, de ha nincs jó kézügyességed, vagy csak egyszerűen lusta vagy, kereshetsz egy építészt, aki megcsinálja jó pénzért.

Na most nem tudom, hogy ki van előrébb. Mi vagy a svédek? Szerinted….?

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása