Utolsó felvonás

 Nagy izgalommal készültem, készültünk a használatbavételi eljárásra.

Magyarországon nekem ez már rutin művelet, de itt Svédországban minden új és bizonytalan.

De ezt is meg fogom tanulni és végigviszem -mantráztam magamban.

Krister a műszaki ellenőröm is sok ilyen eljárásban vett már részt, de ez neki is újdonság volt, nembeszélve Per-Ake-ról a műszaki osztály vezetőjéről.

Még egyiküknek sem volt olyan ügye, hogy egy külföldi építész egyedül építette volna fel a családi házát Svédországban.

Így egy kicsit lassabban ment a folyamat.

Attila, Krisztián és Zoli a magyar de svéd állampolgár építési vállalkozók "rémtörténeteket" meséltek az ilyenkor szokásos alapos és szőrözős ellenőrökről, a hetekig, hónapokig tartó engedélyezési eljárásokról, a többszöri helyszíni szemlékről.

Volt ahol felszedették a küszöböt, hogy meggyőződjenek arról, hogy a parketta dilatációja jól van e kialakítva. Másik helyen az idős házaspárral gyerekzárakat szereltettek fel a konyhaszekrényre. Volt ahol plusz réteg gipszkartont rakatott fel az ellenőr, stb.

Krister még az őszi szünet idején eljött és elmagyarázta, hogy nekem mint kivitelezőnek milyen dokumentációt kell készítenem. Ez alapján összeállítottam egy fényképekkel illusztrált "mesekönyvet" a házunk építéséről.


Minden jelentős folyamatot leírtam, mellékeltem a terveket, a fotókat az alapozásról, 






a szerkezetépítésről, 



időszakos ellenőrzésekről,



a tető vízszigeteléséről,

a homlokzati lambériázásról,

az eresz felszereléséről,

a fürdők vízszigeteléséről,

stb. mindarról, amit a korábbi fejezetekben már leírtam.

A hővisszanyerős központi szellőztető rendszerről készíttetnem kellet egy tervet az általam elkészítettek alapján,


majd ezt egy "szellőzős" műszaki ellenőrrel le kellett ellenőríztetnem. Az első alkalommal volt némi hiba, de gyorsan kijavítottam, így a második ellenőrzéskor már minden rendben volt.

Egy üveg pálinkával köszöntem meg Andreasnak a gyors munkát, így - valószínúleg e miatt - csak egy kiszállást számlázott ki, megtakarítva nekem 6000 koronát....

Krister összeállította az ellenőrzési dokumentációt és készre jelentette az épületet a kommünnél.



Március 27-én 13:00-15:30-ig tűzte ki Per-Ake a helyszíni szemle időpontját. Két és fél óra! Az alatt darabjaira szedik a házat!



Krisztián a villanyszerelő korábban jelezte, hogy szívesen eljönne, hogy ha esetleg valami kérdés merül fel a villamos hálózattal, vagy a fűtéssel kapcsolatban akkor azonnal tudjon reagálni. Zoli a burkoló is bejelentkezett, kíváncsi volt, hogy nálam hogyan zajlik egy ilyen eljárás.

Ági olyan ideges volt, hogy Marcival inkább elmentek shoppingolni a szomszéd faluba. Mondta, hogy ha vége van telefonáljak neki.

Krister 10 perccel a kezdés előtt érkezett, megnyugtatott, hogy nem lehet baj.

13:00-kor megérkezett Per-Ake és elkezdődött a használatbavételi szemle.

Először az épület külső részét vette szemügyre.

Egyből kiszúrta, hogy az attika bádogozása nincs befejezve (elfogyott a lemez) és a terasz korlátja nem készült el (nem volt a terven) 

Rutinosan megnézett minden helyiséget, megkérdezte, hogy minden rendben működik-e és hogy van-e valami kérdésem. 

Mondtam, hogy minden "bara bro" (nagyon jó)....

Ezt követően közölte, hogy több nagyon fontos dolog hiányzik még amit pótolni kell.

1., műszaki ellenőri nyilatkozat arról, hogy minden a tervek és az előírások szerint készült el

2., gyerekvédő paraván a tűzhelyre, hogy egy kisgyerek ne érje el az ételt, ne tudja magára rántani a forró levest

3. a hűtőgép alá egy cseppfogó tálca, hogy ha esetleg folyik, ne áztassa el a konyhaszekrényt

4., a késes fiókra gyerekzárat kell felszerelni

5., a fűtéselosztó alá egy fixen beépített 230V -ról üzemelő vízfolyás érzékelő, a berakott elemes mobil érzékelő helyett

6., az attika bádogot be kell fejezni

7., a terasz korlátot meg kell csinálni legalább 90 cm magasságban

és ha ezek megvannak, fényképezzem le és a fotókat küldjem el Neki és Kristernek.

Utána ki fogja adni az engedélyt, nem fog mégegyszer kijönni.

Mindössze egy óra alatt meg volt minden.

Kristernek egy üveg almapálinkával honoráltam a segítő szándékát. Per-Ake-nak nem mertem adni, itt az súlyos sértésnek számít, ha egy hatósági személyt megpróbálnak "megajándékozni".....

Ági nagy izgalommal jött vissza az idegnyugtató shoppingolásból.

Még aznap hozzákezdtünk a becsomagolt bútorok összeállításához, a szobák berendezéséhez.



Megvettük a több mint 40 000 forintba kerülő gyerekvédő paravánt, lefotóztuk a tűzhelyen, majd másnap visszavittük a boltba, hogy 'bocs de mégsem kell, így visszakaptuk az árát.



A hűtőgép alá megvettük és beszereltük a cseppfogó tálcát.



A késes fiókra az IKEA-ban megvettük a gyerekzárat



és még egy csomó egyéb berendezési tárgyat (virágot, tányérokat, poharakat, párnákat, stb)

A fűtéselosztóhoz megrendeltem a közel 40 000 forintosa vezetékes vízérzékelőt, betettem a mobil mellé, lefotóztam,



majd visszaküldtem...

A szomszéd faluban lévő bádogos üzemben megrendeltem a hiányzó bádogot és felraktam




A teraszhoz megvettem a faanyagot, és családi összefogással 2 nap alatt megcsináltuk a korlátot.





Óriási iramot diktálva 2 hét alatt összeraktuk a második konyhát és nappalit, berendeztük a 4 szobát, elvittünk egy csomó szemetet a hulladékudvarba és megcsináltuk a hiányzó dolgokat.
































Mivel vége lett a tavaszi szünetnek, Ági és Marci visszarepült Magyarországra, így egyedül vártam a fejleményeket.

Miután minden fotót elküldtem Kristernek és Per-Ake-nak, Krister összeállította a műszaki ellenőri dokumentációt és megküldte az építési hatóságnak, ahol 2 nap múlva megküldték a használatbavételi engedélyt.


Örömömbe behűtöttem egy üveg pezsgőt, de megvárom vele Ágit ha jön Pünkösdkor.

Addigra már elmúlnak a reggeli fagyok



és lehet kertészkedni...



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szemétség

BEVEZETÉS

A tervező kiválasztása